مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران ـ شهرری گفت: افزایش جمعیت شهری و کاهش منابع زیرزمینی اصلی‌ترین عامل کمبود آب آشامیدنی در حسن‌آباد فشافویه است.

مصرف آب

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن حقیقی افزود: افزایش چند ۱۰ هزار نفری جمعیت شهری حسن آباد فشافویه به‌دلیل قرارگیری در کنار بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شمس آباد و استقرار زندان‌های استان تهران فشار زیادی را بر منابع و تاسیسات تامین آب وارد می‌کند و همین امر موجب کمبود آب در این بخش شده است.

وی افزود: یک حلقه چاه در اواخر سال گذشته برای تامین آب آشامیدنی این بخش توسط اداره آب حفر شده است که به‌زودی کار تجهیز آن تمامی و وارد چرخه مصرف می‌شود.

حقیقی ادامه داد: همچنین با تلاش کارکنان فنی شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران یکی از چاه‌های آب شرب بخش حسن‌آباد فشافویه که از مدار خارج شده بود به‌زودی با برطرف شدن مشکلات فنی بار دیگر آبرسانی خواهد کرد.

این مسئول گفت: شرکت آب و فاضلاب تمهیدات لازم را در مناطقی که آب شرب مردم قطع شده بود در حسن آباد فشافویه تدارک دیده است، ۹ دستگاه کامیون تانکر آب از زمان قطع آب به منطقه اعزام شده‌اند تا بخشی از نیازهای آب آشامیدنی مردم تامین شود.

حقیقی ادامه داد: هم اکنون منابع زیرزمینی آب بخش فشافویه به‌شدت کاهش پیدا کرده است، ایجاد بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور، احداث شهرک صنعتی پوشاک، شهر فرودگاهی و استقرار زندان های استان تهران از دیگر عوامل کمبود آب در این منطقه محسوب می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: وجود گردنه حسن آباد و آراد کوه ایجاد خط لوله انتقال آب شرب از سدها را گرفته و تنها منبع تامین آب این بخش جنوبی استان منابع زیرزمینی است.

حقیقی یادآور شد: منابع آب‌های زیرزمینی در بخش حسن‌آباد به‌دلیل سختی و شوری مشکلات فراوانی در زمان تصفیه دارد؛ از همین رو افزایش جمعیت و توسعه مناطق صنعتی در این بخش موجب کاهش کیفیت و کمیت آب شرب می‌شود.

کد خبر 516908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha